|
|
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Samenvatting mei 2025
In mei 2025 waren er evenveel vrachtvluchten als in mei 2024. Er waren niet zoveel wijzigingen in vliegbewegingen per airline. Wel was er weer een nieuwe vrachtmaatschappij met een Boeing 747 t.w. ULS Airlines. Daarnaast speelt Zimex als vrachtmaatschappij nog steeds een rol met een kleiner propjet-toestel met elke maand ongeveer 40 vliegbewegingen.
Het aantal vliegbewegingen van Boeing 747's is gelukking wat afgenomen van 12 naar 8 door o.a. Cargolux, Atlas Air en One Air.
Het aantal passagiersvluchten is in mei 2025 met bijna 20% gedaald vergeleken met mei 2024. Ryanair, Corendon en Tarom zijn nog steeds de vaste maatschappijen die lijnvluchten aanbieden. De daling wordt vooral veroorzaakt door meer dan een halvering van het aantal Corendon vluchten. Daartegenover is het aantal vluchten uitgevoerd door Ryanair met 18% gestegen t.o.v. mei 2024.
Vliegbewegingen 2020-2023
Vliegbewegingen Boeing 747 2020-2023
Vliegbewegingen MAA 2021-2023 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Aantal vliegbewegingen *) |
|
Soort
vliegbeweging *) |
2023 |
Arrivals |
Departures |
Arr + Dep |
Totaal |
|
2023 |
Vracht |
Passagiers |
Onderhoud |
Jan |
76 |
76 |
- |
152 |
|
Jan |
124 |
28 |
* |
Feb |
85 |
85 |
- |
170 |
|
Feb |
118 |
38 |
14 |
Mrt |
103 |
102 |
- |
205 |
|
Mrt |
138 |
44 |
23 |
Apr |
144 |
144 |
- |
288 |
|
Apr |
150 |
122 |
16 |
Mei |
142 |
142 |
- |
284 |
|
Mei |
141 |
130 |
13 |
Jun |
- |
- |
- |
- |
|
Jun |
- |
- |
- |
Jul |
- |
- |
- |
- |
|
Jul |
- |
- |
- |
Aug |
- |
- |
- |
- |
|
Aug |
- |
- |
- |
Sep |
- |
- |
- |
- |
|
Sep |
- |
- |
- |
Okt |
- |
- |
- |
- |
|
Okt |
- |
- |
- |
Nov |
- |
- |
- |
- |
|
Nov |
- |
- |
- |
Dec |
- |
- |
- |
- |
|
Dec |
- |
- |
- |
Totaal |
550 |
549 |
- |
1099 |
|
Totaal |
671 |
362 |
66 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
*) medium en large toestellen volgens ICAO |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Vliegbewegingen per luchtvaartmaatschappij |
Luchtvaartmaatschappij |
Jan |
Feb |
Mrt |
Apr |
Mei |
Jun |
Jul |
Aug |
Sep |
Okt |
Nov |
Dec |
Totaal |
Ryanair |
* |
16 |
18 |
78 |
92 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
204 |
Zimex |
* |
40 |
42 |
44 |
39 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
165 |
Royal Jordanian |
* |
28 |
32 |
20 |
20 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
100 |
Emirates Sky Cargo |
* |
16 |
18 |
24 |
28 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
86 |
Ethiopian Airlines |
* |
12 |
16 |
28 |
24 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
80 |
Wizz Air |
* |
18 |
16 |
18 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
52 |
easyJet |
* |
9 |
14 |
14 |
10 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
47 |
SmartLynx Malta |
* |
18 |
18 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
36 |
Atlas Air |
* |
4 |
6 |
8 |
6 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
24 |
Turkish Airlines Cargo |
* |
0 |
2 |
16 |
18 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
36 |
Corendon |
* |
0 |
0 |
16 |
30 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
46 |
Tarom |
* |
4 |
6 |
4 |
4 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
18 |
Cargolux Airlines |
* |
0 |
2 |
6 |
2 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
10 |
Anima Wings |
* |
4 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
4 |
SmartWings |
* |
0 |
2 |
2 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
4 |
Travel Service Hungary |
* |
0 |
2 |
2 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
4 |
Swiss |
* |
1 |
2 |
0 |
1 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
4 |
Air Astana |
* |
0 |
3 |
0 |
2 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
5 |
Aeroitalia |
* |
0 |
2 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
2 |
Fly Air41 Airways |
* |
0 |
2 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
2 |
ROM Cargo Airlines |
* |
0 |
2 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
2 |
MSC Air Cargo |
* |
0 |
0 |
2 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
2 |
One Air |
* |
0 |
0 |
2 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
2 |
Acropolis Aviation |
* |
0 |
0 |
2 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
2 |
Titan Airways |
* |
0 |
0 |
2 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
2 |
ULS Airlines |
* |
0 |
0 |
0 |
2 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
2 |
Air Master |
* |
0 |
0 |
0 |
2 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
2 |
Alba Star |
* |
0 |
0 |
0 |
2 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
2 |
Sky Taxi |
* |
0 |
0 |
0 |
2 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
2 |
Totaal |
* |
170 |
205 |
288 |
284 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
947 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Vliegbewegingen per vliegtuigtype (categorie "Large") |
Vliegtuigtype |
Jan |
Feb |
Mrt |
Apr |
Mei |
Jun |
Jul |
Aug |
Sep |
Okt |
Nov |
Dec |
Totaal |
Boeing 737 all ver. |
* |
20 |
30 |
102 |
130 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
282 |
Boeing 777 |
* |
32 |
42 |
72 |
70 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
216 |
A320/A321 |
* |
64 |
75 |
33 |
26 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
198 |
ATR 72 |
* |
40 |
42 |
44 |
39 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
165 |
Airbus A320/321NEOS |
* |
9 |
5 |
23 |
4 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
41 |
Boeing 744 |
* |
0 |
4 |
12 |
8 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
24 |
Airbus A220 |
* |
5 |
3 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
8 |
Embraer E190 |
* |
0 |
2 |
0 |
3 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
5 |
Boeing 767 |
* |
0 |
0 |
2 |
2 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
4 |
Airbus A319 |
* |
0 |
2 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
2 |
Airbus 330-300 |
* |
0 |
0 |
0 |
2 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
2 |
Totaal |
* |
170 |
205 |
288 |
284 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
947 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
*) Details niet bekend door tijdelijk uitval ADS-B receiver
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Bronnen: NOS teletekst | Opensky network | ADS-B receiver Airsquitter
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|