|
|
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Samenvatting maart 2025
In het 1e kwartaal 2025 waren er 23% meer vrachtvluchten dan in het 1e kwartaal 2024. De groei werd veroorzaakt door SmartLynx Malta en Ethiopian Airlines. Daarnaast is Turkish Airlines verdwenen maar is Royal Jordanian daarvoor in de plaats gekomen. Daarnaast speelt Zimex als vrachtmaatschappij nog steeds een rol met een kleiner propjet-toestel met elke maand ongeveer 40 vliegbewegingen.
De Boeing 747's zijn helaas weer terug met 4 vliegbewegingen in maart van Cargolux en ROM Cargo Airlines.
Het aantal passagiersvluchten is gedaald van 255 in Q1-2024 naar 76 vliegbewegingen in Q1-2025, Wizz Air niet meegerekend. Ryanair en Tarom zijn nog steeds de vaste maatschappijen die lijnvluchten aanbieden. Daarnaast heeft Wizz Air zowel in februari als in maart gezorgd voor 34 extra vliegbewegingen in verband met een staking in Belgie. Verder was er natuurlijk veel verkeer van privé-vliegtuigen rond de Tefaf.
Vliegbewegingen 2020-2023
Vliegbewegingen Boeing 747 2020-2023
Vliegbewegingen MAA 2021-2023 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Aantal vliegbewegingen *) |
|
Soort
vliegbeweging *) |
2023 |
Arrivals |
Departures |
Arr + Dep |
Totaal |
|
2023 |
Vracht |
Passagiers |
Onderhoud |
Jan |
76 |
76 |
- |
152 |
|
Jan |
124 |
28 |
* |
Feb |
85 |
85 |
- |
170 |
|
Feb |
118 |
38 |
14 |
Mrt |
103 |
102 |
- |
205 |
|
Mrt |
138 |
44 |
23 |
Apr |
- |
- |
- |
- |
|
Apr |
- |
- |
- |
Mei |
- |
- |
- |
- |
|
Mei |
- |
- |
- |
Jun |
- |
- |
- |
- |
|
Jun |
- |
- |
- |
Jul |
- |
- |
- |
- |
|
Jul |
- |
- |
- |
Aug |
- |
- |
- |
- |
|
Aug |
- |
- |
- |
Sep |
- |
- |
- |
- |
|
Sep |
- |
- |
- |
Okt |
- |
- |
- |
- |
|
Okt |
- |
- |
- |
Nov |
- |
- |
- |
- |
|
Nov |
- |
- |
- |
Dec |
- |
- |
- |
- |
|
Dec |
- |
- |
- |
Totaal |
264 |
263 |
- |
527 |
|
Totaal |
380 |
110 |
37 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
*) medium en large toestellen volgens ICAO |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Vliegbewegingen per luchtvaartmaatschappij |
Luchtvaartmaatschappij |
Jan |
Feb |
Mrt |
Apr |
Mei |
Jun |
Jul |
Aug |
Sep |
Okt |
Nov |
Dec |
Totaal |
Zimex |
* |
40 |
42 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
82 |
Royal Jordanian |
* |
28 |
32 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
60 |
SmartLynx Malta |
* |
18 |
18 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
36 |
Ryanair |
* |
16 |
18 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
34 |
Emirates Sky Cargo |
* |
16 |
18 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
34 |
Wizz Air |
* |
18 |
16 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
34 |
Ethiopian Airlines |
* |
12 |
16 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
28 |
easyJet |
* |
9 |
14 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
23 |
Atlas Air |
* |
4 |
6 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
10 |
Tarom |
* |
4 |
6 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
10 |
Anima Wings |
* |
4 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
4 |
Swiss |
* |
1 |
2 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
3 |
Air Astana |
* |
0 |
3 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
3 |
Turkish Airlines Cargo |
* |
0 |
2 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
2 |
Cargolux Airlines |
* |
0 |
2 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
2 |
Aeroitalia |
* |
0 |
2 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
2 |
Fly Air41 Airways |
* |
0 |
2 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
2 |
ROM Cargo Airlines |
* |
0 |
2 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
2 |
SmartWings |
* |
0 |
2 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
2 |
Travel Service Hungary |
* |
0 |
2 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
2 |
Totaal |
* |
170 |
205 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
375 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Vliegbewegingen per vliegtuigtype (categorie "Large") |
Vliegtuigtype |
Jan |
Feb |
Mrt |
Apr |
Mei |
Jun |
Jul |
Aug |
Sep |
Okt |
Nov |
Dec |
Totaal |
A320/A321 |
* |
64 |
75 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
139 |
ATR 72 |
* |
40 |
42 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
82 |
Boeing 777 |
* |
32 |
42 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
74 |
Boeing 737 all ver. |
* |
20 |
30 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
50 |
Airbus A320/321NEOS |
* |
9 |
5 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
14 |
Airbus A220 |
* |
5 |
3 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
8 |
Boeing 744 |
* |
0 |
4 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
4 |
Airbus A319 |
* |
0 |
2 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
3 |
Embraer E190 |
* |
0 |
2 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
2 |
Totaal |
* |
170 |
205 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
375 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
*) Details niet bekend door tijdelijk uitval ADS-B receiver
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Bronnen: NOS teletekst | Opensky network | ADS-B receiver Airsquitter
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|