|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Samenvatting juni 2024
In juni 2024 waren er 35% minder vrachtvluchten dan in mei 2024. Dat komt door het ontbreken van de 43 vliegbewegingen van Zimex in de ADS-B ontvanger, terwijl de vluchten wel op Teletekst stonden vermeld. De vraag is nu of Zimex in de maand juni wel gevlogen heeft. Opmerkelijk is dat vanaf 1 juli de vluchten wel weer zichtbaar zijn in de ADS-B ontvanger. De vluchten van CMA CGM Air Cargo namens Turkish Airlines zijn deze maand verdwenen en die van Turkisch Airlines zijn gedaald van 24 naar 18. Daardoor is het aantal vliegbewegingen van de lawaaiige Airbus 330 flink gedaald. Daar staat tegenover dat het aantal vluchten van Malysian Cargo met de Airbus 330 weer is toegenomen.
Inmiddels is het aantal vliegbewegingen met een Boeing B747-400 iets gedaald van 18 naar 16. Malaysian Cargo is gestegen van 10 naar 18 vliegbewegingen, terwijl Royal Jordanian is gedaald van 20 naar 16 vliegbewegingen.
ROM Cargo Airlines is met een Boeing 747 gelijk gebleven met 14 vliegbewegingen.
Ryanair is gestegen naar 86 vliegbewegingen door een nieuwe bestemming naar Zadar en Corendon is nu gestegen naar 86 vliegbeweigingen. Pegasus is sinds 16 mei niet meer gesignaleerd.
Vliegbewegingen 2020-2023
Vliegbewegingen Boeing 747 2020-2023
Vliegbewegingen MAA 2021-2023 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Aantal vliegbewegingen *) |
|
Soort
vliegbeweging *) |
2024 |
Arrivals |
Departures |
Arr + Dep |
Totaal |
|
2024 |
Vracht |
Passagiers |
Onderhoud |
Jan |
110 |
107 |
- |
217 |
|
Jan |
101 |
97 |
19 |
Feb |
100 |
95 |
- |
195 |
|
Feb |
97 |
72 |
26 |
Mrt |
110 |
107 |
- |
217 |
|
Mrt |
110 |
86 |
21 |
Apr |
128 |
129 |
- |
257 |
|
Apr |
132 |
92 |
33 |
Mei |
153 |
155 |
- |
308 |
|
Mei |
139 |
160 |
7 |
Jun |
143 |
145 |
- |
288 |
|
Jun |
90 |
185 |
13 |
Jul |
- |
- |
- |
- |
|
Jul |
- |
- |
- |
Aug |
- |
- |
- |
- |
|
Aug |
- |
- |
- |
Sep |
- |
- |
- |
- |
|
Sep |
- |
- |
- |
Okt |
- |
- |
- |
- |
|
Okt |
- |
- |
- |
Nov |
- |
- |
- |
- |
|
Nov |
- |
- |
- |
Dec |
- |
- |
- |
- |
|
Dec |
- |
- |
- |
Totaal |
744 |
738 |
- |
1482 |
|
Totaal |
669 |
692 |
119 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
*) medium en large toestellen volgens ICAO |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Vliegbewegingen per luchtvaartmaatschappij |
Luchtvaartmaatschappij |
Jan |
Feb |
Mrt |
Apr |
Mei |
Jun |
Jul |
Aug |
Sep |
Okt |
Nov |
Dec |
Totaal |
Ryanair |
62 |
48 |
69 |
72 |
78 |
86 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
415 |
Zimex |
43 |
47 |
41 |
40 |
37 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
208 |
Corendon |
0 |
4 |
0 |
6 |
64 |
83 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
157 |
Turkish Airlines Cargo |
30 |
24 |
24 |
26 |
24 |
18 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
146 |
Emirates Sky Cargo |
18 |
16 |
18 |
16 |
18 |
18 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
104 |
easyJet (onderhoud) |
16 |
18 |
22 |
29 |
2 |
7 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
94 |
Royal Jordanian |
0 |
0 |
2 |
16 |
20 |
16 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
54 |
ROM Cargo Airlines |
0 |
0 |
14 |
2 |
14 |
14 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
44 |
CMA CGM Air Cargo |
6 |
8 |
8 |
10 |
8 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
40 |
Malaysian Cargo |
0 |
0 |
0 |
4 |
10 |
18 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
32 |
Lumiwings |
18 |
14 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
32 |
Tarom |
4 |
4 |
6 |
4 |
4 |
4 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
26 |
Pegasus |
0 |
0 |
6 |
6 |
10 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
22 |
Swiss |
2 |
4 |
0 |
4 |
4 |
4 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
18 |
Cargolux Airlines |
2 |
4 |
0 |
8 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
14 |
Mesk Air |
0 |
0 |
0 |
8 |
2 |
2 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
12 |
Mavi Gok Aviation |
10 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
10 |
ASL Airlines |
2 |
0 |
1 |
0 |
4 |
2 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
9 |
Air Astana |
0 |
0 |
5 |
0 |
0 |
4 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
9 |
SmartWings |
0 |
0 |
2 |
2 |
2 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
6 |
Carpatair |
0 |
0 |
4 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
4 |
One Air |
2 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
2 |
WizzAir |
0 |
2 |
0 |
0 |
0 |
2 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
4 |
BBN Airlines |
0 |
2 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
2 |
Fleet Air International |
0 |
0 |
2 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
2 |
EuroWings |
0 |
0 |
0 |
2 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
2 |
West Atlantic Cargo |
0 |
0 |
0 |
2 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
2 |
Express Air Cargo |
0 |
0 |
0 |
0 |
2 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
2 |
Enter Air |
0 |
0 |
0 |
0 |
2 |
2 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
4 |
Airbus Industrie |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
2 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
2 |
TUI Netherlands |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
2 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
2 |
Airseven |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
2 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
2 |
Poste Air Cargo |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
2 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
2 |
FlyArystan |
0 |
0 |
1 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
1 |
Totaal |
215 |
195 |
225 |
257 |
305 |
288 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
1485 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Vliegbewegingen per vliegtuigtype (categorie "Large") |
Vliegtuigtype |
Jan |
Feb |
Mrt |
Apr |
Mei |
Jun |
Jul |
Aug |
Sep |
Okt |
Nov |
Dec |
Totaal |
B737 (alle types) |
94 |
52 |
70 |
82 |
86 |
80 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
464 |
AT72/AT73 |
43 |
47 |
43 |
40 |
37 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
210 |
B77L |
38 |
34 |
34 |
34 |
34 |
34 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
208 |
A320 |
14 |
14 |
21 |
23 |
66 |
106 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
244 |
A332 |
16 |
14 |
16 |
22 |
26 |
20 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
114 |
B744 |
4 |
4 |
14 |
18 |
18 |
16 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
74 |
A321 |
0 |
3 |
2 |
16 |
20 |
18 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
59 |
A320 (NEOS) |
3 |
3 |
1 |
8 |
10 |
2 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
27 |
A318 |
2 |
4 |
6 |
4 |
4 |
4 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
24 |
A319 |
3 |
3 |
5 |
6 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
17 |
A220 |
2 |
4 |
0 |
4 |
0 |
4 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
14 |
Embraer E190 |
0 |
0 |
5 |
0 |
5 |
4 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
14 |
Totaal |
219 |
182 |
217 |
257 |
306 |
288 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
1469 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Bronnen: NOS teletekst | Opensky network | ADS-B receiver Airsquitter
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|