|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Samenvatting maart 2024
In maart 2024 waren er weer meer vrachtvluchten dan in februari 2024, maar nog steeds veel minder dan in dezelfde maand in 2023. De constante factor blijven de maatschappijen Turkish Airlines, CMA CGM en Emirates als grote vrachtvervoerder, maar registreren samen nu een marginale stijging van 48 in februari 2024 naar 50 vliegbewegingen in februari 2024. Daarnaast speelt Zimex als vracht-maatschappij nog steeds een rol met een kleiner propjet-toestel met 41 vliegbewegingen in maart 2024.
Verder zijn er 14 vliegbewegingen geregistreerd van een oude bekende ROM Cargo Airlines met een Boeing 747-400. Ook is Royal Jordanian sinds eind maart weer terug met een nieuwer toestel Airbus A321.
Ryanair heeft haar schema uitgebreid met de bestemming Bari in Italie en komt zo op 69 vliegbewegingen t.o.v. 48 in de korte maand februari.Tarom heeft zijn passagiersvluchten uitgebreid van 4 naar 6 per maand.
Vliegbewegingen 2020-2023
Vliegbewegingen Boeing 747 2020-2023
Vliegbewegingen MAA 2021-2023 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Aantal vliegbewegingen *) |
|
Soort
vliegbeweging *) |
2024 |
Arrivals |
Departures |
Arr + Dep |
Totaal |
|
2024 |
Vracht |
Passagiers |
Onderhoud |
Jan |
110 |
107 |
- |
217 |
|
Jan |
101 |
97 |
19 |
Feb |
100 |
95 |
- |
195 |
|
Feb |
97 |
72 |
26 |
Mrt |
110 |
107 |
- |
217 |
|
Mrt |
110 |
86 |
21 |
Apr |
- |
- |
- |
- |
|
Apr |
- |
- |
- |
Mei |
- |
- |
- |
- |
|
Mei |
- |
- |
- |
Jun |
- |
- |
- |
- |
|
Jun |
- |
- |
- |
Jul |
- |
- |
- |
- |
|
Jul |
- |
- |
- |
Aug |
- |
- |
- |
- |
|
Aug |
- |
- |
- |
Sep |
- |
- |
- |
- |
|
Sep |
- |
- |
- |
Okt |
- |
- |
- |
- |
|
Okt |
- |
- |
- |
Nov |
- |
- |
- |
- |
|
Nov |
- |
- |
- |
Dec |
- |
- |
- |
- |
|
Dec |
- |
- |
- |
Totaal |
320 |
309 |
- |
629 |
|
Totaal |
308 |
255 |
66 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
*) medium en large toestellen volgens ICAO |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Vliegbewegingen per luchtvaartmaatschappij |
Luchtvaartmaatschappij |
Jan |
Feb |
Mrt |
Apr |
Mei |
Jun |
Jul |
Aug |
Sep |
Okt |
Nov |
Dec |
Totaal |
Ryanair |
62 |
48 |
69 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
179 |
Zimex |
43 |
47 |
41 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
131 |
Turkish Airlines Cargo |
30 |
24 |
24 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
78 |
easyJet |
16 |
18 |
22 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
56 |
Emirates Sky Cargo |
18 |
16 |
18 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
52 |
Lumiwings |
18 |
14 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
32 |
CMA CGM Air Cargo |
6 |
8 |
8 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
22 |
ROM Cargo Airlines |
0 |
0 |
14 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
14 |
Mavi Gok Aviation |
10 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
10 |
Tarom |
4 |
4 |
6/td>
| 0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
14 |
Cargolux Airlines |
2 |
4 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
6 |
Swiss |
2 |
4 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
6 |
Air Astana |
0 |
0 |
5 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
5 |
Corendon |
0 |
4 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
4 |
Carpatair |
0 |
0 |
4 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
4 |
ASL Airlines |
2 |
0 |
1 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
3 |
One Air |
2 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
2 |
WizzAir |
0 |
2 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
2 |
BBN Airlines |
0 |
2 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
2 |
Fleet Air International |
0 |
0 |
2 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
2 |
Royal Jordanian |
0 |
0 |
2 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
2 |
FlyArystan |
0 |
0 |
1 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
1 |
Totaal |
215 |
195 |
217 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
647 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Vliegbewegingen per vliegtuigtype (categorie "Large") |
Vliegtuigtype |
Jan |
Feb |
Mrt |
Apr |
Mei |
Jun |
Jul |
Aug |
Sep |
Okt |
Nov |
Dec |
Totaal |
B737/B738/B738MAX |
94 |
52 |
70 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
216 |
AT72/AT73 |
43 |
47 |
43 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
133 |
B77L |
38 |
34 |
34 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
106 |
A332 |
16 |
14 |
16 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
46 |
A320 |
14 |
14 |
21 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
49 |
B744 |
4 |
4 |
14 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
22 |
A319 |
3 |
3 |
5 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
11 |
A318 |
2 |
4 |
6 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
12 |
A320 (NEOS) |
3 |
3 |
1 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
7 |
A220 |
2 |
4 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
6 |
A321 |
0 |
3 |
2 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
5 |
Embraer E190 |
0 |
0 |
5 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
5 |
Totaal |
219 |
182 |
217 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
618 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Bronnen: NOS teletekst | Opensky network | ADS-B receiver Airsquitter
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|