|
|
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Samenvatting september 2023
In september blijkt naast Turkish Airlines en Emirates als grote vrachtvervoerders nu ook Maleth Aero (geregistreerd in Malta) actief te zijn. Ook zijn er 2 vluchten van Saudi Cargo met een Boeing 747-400 begin september geregistreerd, maar dat lijkt niet door te zetten. Daarnaast speelt Zimex als vrachtmaatschappij nog steeds een rol met een kleiner propjet-toestel. Turkish Airlines heeft de Franse maatschappij CMA CGM Air Cargo ingehuurd voor 18 additionele vliegbewegingen. Dat brengt het totaal op 48 voor Turkish Airlines. Er waren deze maand bijna 25% meer vrachtvluchten vergeleken bij vorige maand, maar bijna 50% minder dan in dezelfde maand van het vorige jaar.
Het aantal vliegbewegingen met vrachtvliegtuigen ligt nu op 128.
In de maand september is vanwege het naseizoen het passagiersvervoer met ruim 20% afgenomen t.o.v. augustus. Vergeleken bij vorig jaar september ligt het passagiersvervoer in aantal vliegbewegingen echter 25% achter.
Grafische informatie bekijken
Vliegbewegingen 2020-2022
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Aantal vliegbewegingen *) |
|
Soort
vliegbeweging *) |
2023 |
Arrivals |
Departures |
Arr + Dep |
Totaal |
|
2023 |
Vracht |
Passagiers |
Onderhoud |
Jan |
146 |
146 |
- |
292 |
|
Jan |
178 |
96 |
18 |
Feb |
137 |
137 |
- |
274 |
|
Feb |
141 |
110 |
23 |
Mrt |
141 |
142 |
- |
283 |
|
Mrt |
148 |
107 |
26 |
Apr |
112 |
113 |
- |
225 |
|
Apr |
112 |
90 |
23 |
Mei |
21 |
21 |
- |
42 |
|
Mei |
17 |
23 |
2 |
Jun |
- |
- |
- |
- |
|
Jun |
- |
- |
- |
Jul |
197 |
196 |
- |
393 |
|
Jul |
120 |
268 |
5 |
Aug |
196 |
195 |
- |
391 |
|
Aug |
103 |
287 |
1 |
Sep |
179 |
178 |
- |
357 |
|
Sep |
128 |
226 |
6 |
Okt |
- |
- |
- |
- |
|
Okt |
- |
- |
- |
Nov |
- |
- |
- |
- |
|
Nov |
- |
- |
- |
Dec |
- |
- |
- |
- |
|
Dec |
- |
- |
- |
Totaal |
1129 |
1128 |
- |
2257 |
|
Totaal |
942 |
1207 |
104 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
*) medium en large toestellen volgens ICAO |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Vliegbewegingen per luchtvaartmaatschappij |
Luchtvaartmaatschappij |
Jan |
Feb |
Mrt |
Apr |
Mei |
Jun |
Jul |
Aug |
Sep |
Okt |
Nov |
Dec |
Totaal |
Ryanair |
92 |
80 |
86 |
82 |
20 |
0 |
108 |
104 |
86 |
0 |
0 |
0 |
658 |
Corendon |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
150 |
159 |
111 |
0 |
0 |
0 |
420 |
Zimex / ASL Airlines |
45 |
41 |
40 |
39 |
7 |
0 |
42 |
45 |
43 |
0 |
0 |
0 |
302 |
Turkish Airlines Cargo |
51 |
26 |
30 |
28 |
6 |
0 |
42 |
24 |
30 |
0 |
0 |
0 |
237 |
Emirates Sky Cargo |
16 |
22 |
18 |
18 |
2 |
0 |
16 |
18 |
18 |
0 |
0 |
0 |
128 |
Qatar Airways Cargo |
34 |
24 |
26 |
20 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
104 |
easyJet |
18 |
18 |
22 |
15 |
1 |
0 |
0 |
0 |
2 |
0 |
0 |
0 |
76 |
Royal Jordanian |
14 |
18 |
12 |
4 |
0 |
0 |
18 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
66 |
CMA CGM Air Cargo |
6 |
6 |
8 |
0 |
2 |
0 |
0 |
14 |
18 |
0 |
0 |
0 |
54 |
Tarom |
4 |
4 |
4 |
4 |
0 |
0 |
4 |
4 |
4 |
0 |
0 |
0 |
28 |
Wizzair |
0 |
12 |
11 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
2 |
0 |
0 |
0 |
25 |
KlasjetM |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
10 |
12 |
0 |
0 |
0 |
22 |
Enter Air |
0 |
6 |
6 |
0 |
2 |
0 |
0 |
0 |
2 |
0 |
0 |
0 |
16 |
Swiss |
0 |
3 |
0 |
5 |
1 |
0 |
3 |
1 |
0 |
0 |
0 |
0 |
13 |
Maleth Aero |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
12 |
0 |
0 |
0 |
12 |
Saudi Arabian Cargo |
6 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
4 |
0 |
0 |
0 |
10 |
Smartwings |
0 |
0 |
4 |
2 |
0 |
0 |
0 |
0 |
4 |
0 |
0 |
0 |
10 |
KLM |
0 |
4 |
0 |
0 |
0 |
0 |
4 |
0 |
1 |
0 |
0 |
0 |
9 |
Etihad Crystal Cargo |
0 |
2 |
2 |
2 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
6 |
Aegean Airlines |
0 |
0 |
0 |
0 |
1 |
0 |
0 |
4 |
0 |
0 |
0 |
0 |
5 |
MyWay Airlines |
0 |
4 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
4 |
Lufthansa |
0 |
2 |
0 |
1 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
3 |
ACT Airlines |
0 |
2 |
0 |
1 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
3 |
Air Tanzania |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
2 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
2 |
Fleet Air Intl |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
2 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
2 |
Acropolis Aviation |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
2 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
2 |
The Cargo Airlines/GEO Sky |
2 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
2 |
Air Atlantic Iceland |
2 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
2 |
Ethiopian Airlines |
2 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
2 |
National Airlines |
0 |
0 |
2 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
2 |
CAMEX Airlines |
0 |
0 |
2 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
2 |
Airzena Georgian Airways |
0 |
2 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
2 |
Freebird Airlines |
0 |
2 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
2 |
Star East Airlines |
0 |
0 |
0 |
2 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
2 |
Virgin Australia |
0 |
0 |
0 |
2 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
2 |
FIVE hotels |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
2 |
0 |
0 |
0 |
0 |
2 |
Travel Service Airlines |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
2 |
0 |
0 |
0 |
0 |
2 |
Bluebird Cargo |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
2 |
0 |
0 |
0 |
0 |
2 |
Carlyle Aviation Partners |
0 |
0 |
0 |
0 |
1 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
1 |
Totaal |
292 |
278 |
273 |
225 |
43 |
0 |
393 |
389 |
349 |
0 |
0 |
0 |
2242 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Vliegbewegingen per vliegtuigtype (categorie "Large") |
Vliegtuigtype |
Jan |
Feb |
Mrt |
Apr |
Mei |
Jun |
Jul |
Aug |
Sep |
Okt |
Nov |
Dec |
Totaal |
B738/B738MAX |
82 |
76 |
84 |
82 |
22 |
0 |
242 |
239 |
201 |
0 |
0 |
0 |
1028 |
B77L |
89 |
72 |
58 |
46 |
4 |
0 |
34 |
34 |
34 |
0 |
0 |
0 |
371 |
AT72/AT73 |
45 |
41 |
48 |
39 |
7 |
0 |
44 |
45 |
43 |
0 |
0 |
0 |
312 |
A332 |
26 |
8 |
26 |
22 |
7 |
0 |
24 |
22 |
40 |
0 |
0 |
0 |
175 |
A320 (Neos) |
27 |
34 |
29 |
13 |
1 |
0 |
0 |
0 |
2 |
0 |
0 |
0 |
106 |
A310 |
14 |
18 |
12 |
4 |
0 |
0 |
18 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
66 |
A320 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
20 |
26 |
6 |
0 |
0 |
0 |
52 |
A318 |
2 |
4 |
4 |
4 |
0 |
0 |
4 |
4 |
4 |
0 |
0 |
0 |
26 |
A319 |
3 |
8 |
9 |
4 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
24 |
B737-300/500 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
10 |
12 |
0 |
0 |
0 |
22 |
A321 (Neos) |
0 |
4 |
7 |
1 |
0 |
0 |
0 |
0 |
4 |
0 |
0 |
0 |
16 |
B744 |
2 |
2 |
2 |
1 |
0 |
0 |
0 |
0 |
4 |
0 |
0 |
0 |
11 |
B737 |
0 |
4 |
2 |
2 |
0 |
0 |
0 |
0 |
1 |
0 |
0 |
0 |
9 |
A220-300 |
0 |
3 |
0 |
0 |
3 |
0 |
2 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
8 |
A220-100 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
3 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
3 |
B742 |
2 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
2 |
B77W |
0 |
0 |
0 |
2 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
2 |
B787-10 Dreamliner |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
2 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
2 |
Totaal |
292 |
274 |
281 |
220 |
44 |
0 |
393 |
380 |
351 |
0 |
0 |
0 |
2235 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Bronnen: NOS teletekst | Opensky network | ADS-B receiver Airsquitter
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|